• 21 juli 2024 om 13:13

Geen idee of er meer mensen zijn met Garmin navigatie toestellen in combinatie met Apple computers maar ik probeer het gewoon. Mijn Garmin Zumo XT wordt niet meer gevonden door Basecamp dat geïnstalleerd is op een Apple computer. Ik kan hierdoor geen routes die ik van internet heb gehaald op mijn toestel zetten. Via de Finder is het toestel ook niet te benaderen zodat ik geen gpx files rechtstrees op de Garmin kan zetten. Zijn er meer mensen met dit probleem of zijn er mensen met Windows computers die dit probleem ook kennen ? Of zijn er mensen die dit hebben opgelost ?

• 24 juli 2024 om 21:08

Wat een vervelende situatie! Apple heeft de neiging vaak om autorisatie te vragen. Misschien dat je het proces kan de-autoriseren en opnieuw laten koppelen?

In geval van nood kun je natuurlijk een gpx bestand op je sd-kaart zetten en die importeren.

Bij gebrek aan andere reacties, is dit het beste wat ik kan bedenken. Ik heb zelf een XT2 met Tread op mijn iPhone. Tracks maak ik gewoon met Viking onder Linux en die laad ik in mijn mobiel en laat deze synchroniseren met de Zumo :p

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door Blue Meanie. Reden: typo
  • 31 juli 2024 om 13:48

Hopelijk is het al opgelost. Het is bij mij ook altijd maar afwachten of de XT gezien wordt. Ik start eerst Basecamp op en daarna hang ik de XT eraan, dat gaat het meestal goed.

De XT direct benaderen kan als je het programma Android File Transfer gebruikt, maar dat is niet meer te downloaden zie ik. OpenMTP is een alternatief, zie https://www.javawa.nl/mtpenmac.html

Op die laatste site staan nog meer tips voor de combinatie Garmin en Apple.

• 7 augustus 2024 om 18:40

Garmin en Microsoft werken ook op verschillene apperaten niet samen. Waarom betaal ik veel geld voor die meuk? Ga met papieren kaarten na de Ardennen!

• 7 augustus 2024 om 20:20

Na urenlang prutsen, vlak voordat ik voor de laatste keer dreigde alles uit het raam te flikkeren, lukt het ineens.