• 11 maart 2025 om 20:16

Hallo andere Ténéré Liefhebbers !

Op de Motorbeurs heb ik een leuk gesprek gehad met de Doper, dus bij deze mijn aanmelding ! Ik ben Oscar, 58 jaar, met grootste hobby al sinds mijn jeugd: de motor, eraan hobbyen, sleutelen en er mee reizen, zie foto’s van een prachtig IJsland Ring & Highlands avontuur vorig jaar !

Verder geniet ik elk jaar weer van de Dakar-Rally (vandaar Nick-name PD-Oscar), ook een paar keer naar de start geweest met m’n broer en de buurman, de start toen nog wel in Frankrijk, maar als je dan Stephane Peterhansel zag wegrijden in de modder, Genieten !

Oorspronkelijk ben ik ook begonnen op een Yamaha crosser, een luchtgekoelde YZ125. Op een gehuurde Yamaha XT660 eerder ook Zuid-Afrika en Namibië verkend, de Himalaya Motor Challenge gedaan (via Travel2Explore: Super aanrader !), en op naar nog vele mooie andere reizen:

Als iemand nog een reisgenoot zoekt, laat maar weten, ik ga graag mee ! Ik heb diverse andere XTZ 660 Ténéré’s gehad, en met de ’93 5-klepper versie het offroad rijden in de bergen ontdekt, genieten ! Ook een paar jaar de T7 gehad (zie laatste foto), maar door omstandigheden kwam toen de nieuwere XTZ 660 (2010, dus net zonder ABS) weer op mijn pad, leg ik nog wel eens uit als ik jullie tegen kom.

Op termijn wil ik voor de T7 World Raid gaan of liever nog de World Rally ! Mijn 660 is met 40.000 km. 3 jaar geleden geïmporteerd uit Duitsland, de toepasselijke Red Bull stickers zaten er al op, en het hoge spatbord kreeg ik erbij, heerlijke machine, maar dat weten jullie. Tot snel !

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 12 maart 2025 om 13:58

Hoi Oscar,

Welkom bij de club.
    Leuk dat je nav. een bezoek aan onze stand lid bent geworden.

Lekker reislustig zo te lezen.
    Hou de agenda en het forum in de gaten, dan zien we je vanzelf een keer op een evenement.

• 15 maart 2025 om 11:33

welkom bij de club oscar.

mooi weer een echte avonturier erbij

• 16 maart 2025 om 11:18

Ha Oscar,

welkom bij de Ténéréclub! Als ik jouw motorverhaal- en avonturen lees is het duidelijk dat je ‘dezelfde bloedgroep’ hebt als veel leden bij ons !-)

Ik neem aan dat we jou dit (voor)jaar wel ergens bij de DTA gaan zien.

pberg

• 19 maart 2025 om 13:04

Dank je allemaal en Paul en Frank: qua bloedgroep zit dat wel goed inderdaad, en ik ben er zaterdag bij de Braborit al bij, goed begin is het halve werk hé, wel proberen niet te crashen dan…

@Ruben86
    : mail jij de route binnenkort al (ik zag zoiets meen ik?), ik zag ook niks in de spam). Ik heb ’n Garmin, papieren roadbook helaas niet meer operationeel…

Tot zaterdag ! Groet, Oscar

• 19 maart 2025 om 18:50

Dank je allemaal en Paul en Frank: qua bloedgroep zit dat wel goed inderdaad, en ik ben er zaterdag bij de Braborit al bij, goed begin is het halve werk hé, wel proberen niet te crashen dan… @Ruben86: mail jij de route binnenkort al (ik zag zoiets meen ik?), ik zag ook niks in de spam). Ik heb ‘n Garmin, papieren roadbook helaas niet meer operationeel… Tot zaterdag ! Groet, Oscar

Route zit in je mail