• 21 augustus 2022 om 22:54

    Hierbij wil ik mezelf voorstellen als nieuw lid van de Dutch Tenere Association.

    Reden dat ik een super Ténéré rij is puur toevallig.

    Vorig jaar voor de zomervakantie was ik iets te enthousiast aan het bieden op BVA-veilingen ?. Er werd in juni 2021 een in mijn ogen mooie blauwe XT1200z uit 2011 geveild met 36.500km op de teller. Daarop geboden (zonder de motor te hebben gezien ..) en tot mijn vreugde werd ik de trotse eigenaar van deze motor.

    Vol enthousiasme samen met mijn dochter (17j) met de trein vanuit Nijkerk naar Leiden om de motor op te halen. Het naar huis rijden was nog even spannend, motor wou niet starten en met startkabels wou het ook niet lukken om de motor aan de praat te houden. Zodra de kabel los gehaald werd sloeg de motor af. Gelukkig was er een andere motorrijder die met mij mee is gereden naar Zoeterwoude om daar een nieuwe accu te kopen. Na montage was het probleem verholpen en konden we, een beetje onwennig, naar huis rijden.

    Thuis eerst een grote beurt en uitgebreide controle door de plaatselijke motorgarage. Daarna hebben we er een paar leuke trips kunnen maken in de Eifel, Luxemburg met als hoogte punt afgelopen meivakantie Zweden/Noorwegen.

    Die reis ben ik met mijn zoon (12j) achterop naar het noorden van Zweden gereden (Umea) om op bezoek te gaan bij zijn vriend die daarnaartoe is geëmigreerd. Fantastische rit over zand en graffelpaden door mooie natuurgebieden. Overnachting was iedere avond een verassing, meestal rond de middag gingen we via Booking opzoek naar een leuke slaapplaats en dat resulteerde meestal in een bijzondere slaapplaats in blokhutje, hotel of via Airbnb bij mensen thuis. Heenreis via Kiel – Gotenburg en terug met de nieuwe veerdienst van Kristiansand naar Eemshaven.

    Reden dat ik lid ben geworden van de Dutch Tenere Association is dat ik hoop veel leuke ritten / weekenden te maken met de Ténére. Het fotoalbum op site ziet er veel belovend uit, al zal de blubber met de 1200 op straatbanden een uitdaging worden ….

    Hopelijk tot ziens!

    Groetjes,

    Daniël Kamphuis

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 22 augustus 2022 om 15:52

    Welkom bij de club Daniel.

    Mooie motor in een mooie kleur, waarschijnlijk heeft ie een half jaartje op contact gestaan..
    De 1200 krikt de gemiddelde cilinderinhoud wat op.

    Zo te lezen hebben we er een auteur bij, voor een mooi verslag van een toekomstig club-event.

    Veel plezier hier en meld je nog gauw aan voor ons jaarlijkse DTA-treffen 2e weekend september, zie agenda.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door Frank.
  • 28 september 2022 om 12:27

    Beetje late reactie maar beter laat dan nooit : welkom Daniel !

    Leuk verhaal heb je geschreven van die mooie rit op de XT1200  met je zoon naar Noord-Zweden. Daardoor krijg ik er zin in om ook weer ‘s zo’n avontuur aan te gaan!

    Tot ziens op een volgend evenement! Groet, Paul van den Berg ( na plm. 25 Ténéréjaren tegenwoordig lekker aan het vreemdgaan op een Africa Twin

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door pberg.