• 7 november 2024 om 19:23

Hallo allemaal,

Even voorstellen: Mijn naam is Arjan van den Akker, 54 jaar, geboren en getogen in Wolvega en na omzwervingen in Amsterdam, Den Haag en Delft ben ik sinds 3,5 jaar woonachtig te ’s-Gravendeel. Ik werk momenteel als ILS-engineer bij Damen Naval in Schiedam, daarvòòr heb ik na mijn studie ruim 20 jaar gevaren als scheepswerktuigkundige.

Mijn hobby’s zijn lezen, drummen, metal muziek en uiteraard motorrijden. Dit laatste doe ik pas sinds mijn laatste verhuizing weer erg fanatiek. De jaren ervoor was ik de motor helaas wat uit het oog verloren: Hij stond niet bij huis gestald, maar in een citybox met ongunstige openingstijden.

Ik heb sinds kort een XTZ 660 uit 1991. Deze heb ik aangeschaft om in de winter zoveel mogelijk door te kunnen rijden voor woon-werk verkeer en om meer ervaring offroad op te doen.

Ik heb in afgelopen 30 jaar enkele typische Harley-Davidsons in bezit gehad. De laatste jaren, dus sinds ik weer fanatiek rijd, merkte ik dat behoefte had aan een motor zonder de beperkingen van een typische H-D. H-D brengt sinds 2021 de Pan America uit, een Adventure bike en na het kijken van heel veel onafhankelijke reviews heb ik in maart dit jaar een Streetglide verruild voor een Pan America Special waar ik ondertussen al 16k op de teller heb staan! Hele fijne motor en niet te vergelijken met de typische H-D’s.

Door 30 jaar alleen maar op verharde wegen te hebben gereden, zit er helaas toch een soort angst tussen de oren bij het zien van onverharde wegen. Ik heb hier van de zomer een dag training voor gevolgd en dat proefde naar meer! Omdat ik die dag ook flink onderuit ben gegaan, dacht ik bij mezelf dat ik eerst maar beter wat ervaring moest gaan opbouwen op een oudere en lichtere Adventure bike, en de keuze viel al snel op de Ténéré.

Ik ben lid geworden omdat op de dag van ophalen en op maar een paar kilometer van huis, jullie geloven het waarschijnlijk niet, kreeg ik pech. ANWB geïnformeerd en tijdens het wachten kwam er een Ténéré rijder aanrijden. We kwamen erachter dat de moer van het voorste kettingtandwiel bij mij ontbrak, de borgring lag nog wel netjes op de skid plate. Deze rijder was Fred, die mij o.a. de tip gaf op de DTA site te kijken voor een nieuwe/gebruikte moer nadat hij naar huis was gereden om te kijken of hij er misschien eentje had liggen.

De ANWB had uiteindelijk een noodoplossing gemonteerd (slangklem) en is een stuk achter mij aan gereden tot ik thuis was.

Ondertussen heb ik de Ténéré gerepareerd en alweer aardig wat kilometers gereden om hem beter te leren kennen, een superfijne fiets, maar dat weten jullie natuurlijk al lang…

Het is toch een behoorlijk verhaal geworden, dus voorlopig laat ik het hier bij. De rest komt wel een keer! Tot ziens!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken geleden door Akker70.
    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 8 november 2024 om 05:50

Welkom bij de club Arjan.

Wat een toeval, met de juiste motor, de juiste man tegenkomen die alles van die  ténéré weet om je weer op weg te helpen.

Zondag kan je je eerste offroad ritje met de DTA al maken (zie agenda)

Veel plezier bij de club.

• 8 november 2024 om 07:51

Dank je Raymond.

Komend weekend heb ik helaas al een afspraak staan van ver voordat ik lid werd, dus kan ik niet mee, anders was het inderdaad een hele mooie gelegenheid geweest.

• 8 november 2024 om 16:39

Hoi Arjan,

Da’s een mooi verhaal.

Welkom bij de club en veel plezier alvast bij (1 van) de evenementen!

• 8 november 2024 om 17:42

Welkom Arjan!

• 9 november 2024 om 11:51

leuk verhaal arjan,mooi dat je het licht hebt gezien en een tenere hebt gekocht.

welkom bij ons gezellige clubje