• 7 november 2024 om 19:23

Hallo allemaal,

Even voorstellen: Mijn naam is Arjan van den Akker, 54 jaar, geboren en getogen in Wolvega en na omzwervingen in Amsterdam, Den Haag en Delft ben ik sinds 3,5 jaar woonachtig te ’s-Gravendeel. Ik werk momenteel als ILS-engineer bij Damen Naval in Schiedam, daarvòòr heb ik na mijn studie ruim 20 jaar gevaren als scheepswerktuigkundige.

Mijn hobby’s zijn lezen, drummen, metal muziek en uiteraard motorrijden. Dit laatste doe ik pas sinds mijn laatste verhuizing weer erg fanatiek. De jaren ervoor was ik de motor helaas wat uit het oog verloren: Hij stond niet bij huis gestald, maar in een citybox met ongunstige openingstijden.

Ik heb sinds kort een XTZ 660 uit 1991. Deze heb ik aangeschaft om in de winter zoveel mogelijk door te kunnen rijden voor woon-werk verkeer en om meer ervaring offroad op te doen.

Ik heb in afgelopen 30 jaar enkele typische Harley-Davidsons in bezit gehad. De laatste jaren, dus sinds ik weer fanatiek rijd, merkte ik dat behoefte had aan een motor zonder de beperkingen van een typische H-D. H-D brengt sinds 2021 de Pan America uit, een Adventure bike en na het kijken van heel veel onafhankelijke reviews heb ik in maart dit jaar een Streetglide verruild voor een Pan America Special waar ik ondertussen al 16k op de teller heb staan! Hele fijne motor en niet te vergelijken met de typische H-D’s.

Door 30 jaar alleen maar op verharde wegen te hebben gereden, zit er helaas toch een soort angst tussen de oren bij het zien van onverharde wegen. Ik heb hier van de zomer een dag training voor gevolgd en dat proefde naar meer! Omdat ik die dag ook flink onderuit ben gegaan, dacht ik bij mezelf dat ik eerst maar beter wat ervaring moest gaan opbouwen op een oudere en lichtere Adventure bike, en de keuze viel al snel op de Ténéré.