-
Mijn XTZ heeft nogal last van condens in de tellerunit.
Is dit een bekend probleem of heb ik de pech?Zo ja, is er een oplossing voor of is een andere unit de enige oplossing?
Zelf zat ik al te denken aan 2 kleine gaatjes van zo’n 2mm te boren in beide glaasjes iets schuin omhoog tegen inwateren. -
En een reactie om in de “recente reacties” te komen.
-
Geert zegt het glaasje eraf halen en opnieuw lijmen.
-
Oké… Dat maar eens in verdiepen dan.
Vandaag voor beide motoren eerst koppelingsplaten bestellen, CT heeft er 91k op staan en de XTZ 103k een beiden vertonen symptomen dat het eraan zit te komen.
-
Is inderdaad een bekend (probleem).
Ik heb in het verleden ook de teller eraf gehad. Als ik me goed kan herinneren heb ik de connector aan de achterkant met vulcaniserende tape afgeplakt, daar komt het condens binnen. Het was niet opgelost maar wel een stuk minder.
-
Oké… andere oorzaak dus?
Als de mannen van Sikkens weer op bezoek mogen dan regel ik lak voor de nieuwe look en dan is de tellerunit ook mooi bereikbaar wanneer ik de witte delen eraf heb om te spuiten. Dan meteen maar eens kijken en kijken of ik een iets betere afdichting kan bedenken dan vulcaniserende tape en i.p.v. een verbetering een oplossing kan vinden.
Glaasjes eruit kunnen dan altijd nog, die zetten aan de bereikbare kant. -
Ik kan me ook herinneren dat ik de de schroefjes er uit had gedraaid en ik de teller niet open kreeg omdat hij aan elkaar gelijmd was.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.