• 24 januari 2018 om 00:41

    Hoi allen, omdat mijn Tenere xt660z er waarschijnlijk niet bovenop gaat komen zit ik soms te kijken voor een R versie. Weten jullie of er onderdelen zijn die ik lam gebruiken voor de R versie? Bijvoorbeeld: Hyperpro schokbreker, progressieve veren voor, originele Yamaha skid plate, velgen en banden, remklauwen etc…

    Ben sowieso benieuwd of er ervaringen zijn met de R versie. Voor en nadelen en bevindingen. Blok is hetzelfde toch?

     

    Groet David koolmees.

  • 24 januari 2018 om 20:49

    De R is motorisch identiek aan de Tenere volgens mij. De verschillen tussen de R en de Z zijn de kleinere tank van de R (15L), minder bodemspeling en enkele schijfrem voor. Voor de kleinere tank zijn ondertussen oplossingen te vinden. De R is in originele vorm ook lager dan de Z.

  • 27 januari 2018 om 16:50

    Hoi Jan! Weet jij of ik mijn zwarte Tenere velgen zonder enige aanpassingen over kan zetten op de R versie? In de bijlage eentje die ik op het oog heb.

  • 27 januari 2018 om 20:00

    Hoi David,

    De velgen zullen wel overgezet kunnen worden, het hele wiel is een ander verhaal.

    De tenere heeft een dubbele schijf voor en de R heeft een enkele schijf.

    Achterwiel schijnt wel uitwisselbaar te zijn.

    Om zeker te zijn kan je het beste onderdeelnummers gaan vergelijken.

    Bijvoorbeeld op:

    https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/xt660-10435/xt660-24802

     

    Succes

  • 29 januari 2018 om 10:20

    Als je een beetje sleutelaar bent kan je misschien de hele voorvork van de Tenere overzetten zodat je op de R een dubbele schijf voor hebt. Maar waarom kijk je niet naar een goeie tweedehands Tenere ? Je kan ze met behoorlijk lage kilometer standen vinden. En op het moment dat de Tenere 700 op de markt komt gaan die prijzen misschien nog wel zakken ook.