• 7 februari 2017 om 19:34

    wie heeft ervaringen met valbeugels op een super tenere 1200. Je ziet hele dure en goedkopere valbeugels. Ze lijken allemaal op elkaar. Maar wie heeft ervaring met een bepaald merk

  • 9 februari 2017 om 23:17

    leuk dat er ook eens  iemand is met een super tenere.

    kan je niet echt helpen maar over het algemeen is het spul van touratech wel erg mooi en goed …….en duur.

    succes met je zoektocht

  • 10 februari 2017 om 13:44

    Hoi Dirk,

    Welkom op het forum, leuk inderdaad om berichtje te lezen over de Tenere 1200.

    Kan je eens wat linkjes in dit topic plaatsen van de verschillende merk en types valbeugels. Er moet vast iets te zeggen zijn over welke beugels je juist wel en niet wild hebben.

  • 13 februari 2017 om 20:35

    de duurste
    goedkopere https://www.hepco.nl/contents/nl/p2741_HepcoBecker_Yamaha_XT1200_Z_Super_Tenere_motor_valbeugel.htmlmiddenmoot
    touarech
    Hier de vier beugels die me wel wat lijken. Ze beschermen met name het gedeelte waar de elektra achter zit en dat het eerste op de grond valt.
    dirk

  • 14 februari 2017 om 21:45

    hoi dirk ik zag op je profiel dat je 15 jaar met een gs hebt rondgereden.

    wat heeft je doen besluiten op een super tenere over te stappen?

    bij de meeste bmw en gs rijders lijkt het wel eens of er niets anders bestaat.

     

  • 10 maart 2017 om 20:27

    hallo mwinter,
    Leuk dat je het vraag. De reden is een ongeluk. Ik kreeg vorig jaar tijdens de Supertoer op een provinciale weg in Duitsland opeens een linksafslaande auto voor mijn wielen. Hij stond stil en trok plotseling op. Motor total loss en ik wonder boven wonder alleen een gebroken duim die redelijk goed hersteld is. Maar ik had al wat geld moeten uitgeven aan de 1200 – cardan en ondanks weinig km geen sjoeger van survice van bmw zelf (wel van de dealer). Maar kostte toch weer genoeg en dat was de druppel.Ik was ermee aan.
    Mijn broer en zwager reden al een 1200 Super Teneré en die hadden nooit geen problemen. Dus daarom overgestapt en ik vind het ook gewoon een mooie motor. Hij is wel wat zwaarder en is wat hoger (korte beentjes) dan de GS die ik had en heeft een beperktere stuuruitslag. Maar hij bevalt goed. Blij met de keuze. Nu ook een valbeugel besteld een Hepco Becker. En nu km maken en heel houden.

  • 20 maart 2017 om 21:29

    Benieuwd naar je ervaringen, toevallig net uit betrouwbare bron vernomen dat een van onze trouwe leden ook een 1200 heeft aangeschaft.

  • 20 maart 2017 om 21:56

    wordt ook wel eens tijd voor wat vernieuwing.

    anders worden we nog een oldtimerclub.

  • 20 maart 2017 om 22:50

    Je mag rustig mijn naam noemen Jona..

    Ik ben de gelukkige bezitter van een 6 jaar oude XT 1200 Z met maar liefst 2600 km op de teller!!!!!

    Zoals ik de Agenda bekijk wordt de sleuteldag de eerste keer dat ik present ben…. ( uiteraard niet om te sleutelen )

    Xt 1200 Z

  • 20 maart 2017 om 23:30

    Wordt hoog tijd dat Jos G motor 1 van persoonlijke gegevens veranderd in Yamaha ??

  • 21 maart 2017 om 00:52

    Wordt hoog tijd dat Jos G motor 1 van persoonlijke gegevens veranderd in Yamaha ??

     Done… 2 stuks Yamaha xt 600  43 F

  • 10 april 2017 om 22:11

    Hé Marcel, je hebt groot gelijk.

    Hier de GS ook uit de schuur uitgeflikkerd voor een Ténéré en die staat nu samen te schitteren met een blauwe 3AJ die met goede hulp na 12 jaar weer de eerste pluimpjes uit de uitlaat blies. ‘t Wordt weer een Yamaha-schuur.

    Ben wel erg benieuwd hoe het zich bij jou in de schuur gaat ontwikkelen. Of heb je je motorrijbewijs ingeleverd..:-)

  • 13 april 2017 om 20:43

    goede zaak dat die spuuglelijke verrader o uit de club is verdwenen.

    veel plezier met de suup jos.

    ferry had ik al gezegd dat jij goed bezig bent…………………

    je ben goed bezig!

    bij mij in de schuur wordt het al lekker ruim.

    alleen nog de tdm en de ouwe trouwe tenere.

    er komt bij mij geen offroad motor meer bij.

    te veel blessures,en het lijf begint wat te protesteren.

    ik wil wat meer comfort op de motor.

    ik denk dat er een goldwing komt ofzo

  • 13 april 2017 om 23:12

     ik denk dat er een goldwing komt ofzo

     

    Ga je mond spoelen et water en zeep…

  • 13 april 2017 om 23:53

    Met diesel?Je zet toch geen goudvleugels naast een Tenere?