• 26 maart 2018 om 11:43

    Een vriend van mij heeft interesse in een TDM 850 uit 1999. Nu weet ik dat sommige van de TDM modellen problemen hadden met de koppeling wat precies weet ik niet meer maar er staat me iets van bij. Weet iemand hier daar iets over ? Marcel de W misschien ?

  • 26 maart 2018 om 20:49

    Misschien Iggy of Raymond, die hebben beide ervaring met de 750, vergelijkbaar blok.

  • 28 maart 2018 om 22:05

    de problemen met de koppeling waren vooral bij de 750 supertenere.

    demperveren in het koppelingshuis konden breken en een heel blok in de soep laten lopen.

    de eerste modeljaren  van de tdm 91-92 hadden een wat zwakkere krukas die bij extreem gebruik  stuk kon lopen.

    het 99 model heeft al het nieuwe blok. niet ech specifieke problemen.

    behalve een wat hoger olie verbruik.

    maar olie peilen is lastig bij dit model,waardoor onwetenden helemaal niet peilen.en het blok schade oploopt en /of olie gaan zuipen.

    dit heb ik wel vaker gehoord.

  • 4 april 2018 om 19:27

    Oké dank je voor de tip, er staat me inderdaad iets bij over de koppeling.

  • 15 april 2018 om 19:19

    Had  pas een bijgeluidje in mijn xtz750 en zie dat er een veer van het koppelingshuis gebroken is.

    Weet iemand of deze los te leveren zijn?

    Een gebruikte van een xtz is geen optie omdat ik dan weer met het zelfde probleem kan komen zitten.

    Als de tdm hier geen last van heeft zou het een optie zijn om een gebruikt huis van een tdm te monteren?

     

    Greets Maurice

     

     

  • 16 april 2018 om 06:16

    Aan de achterkant van je koppelingkorf zitten 6 veren die de ergste klappen op moeten vangen. (Dit zijn niet de veren die je platen terug duwen)

    Bij de korven waar het op ten duur misgaat zitten 3 dunne en 3 dikke veren gemonteerd.

    De dikke veren kunnen breken en gaan door je blok zwerven met alle gevolgen van dien.

    Bolski heeft op motor-forum een handige how-to gemaakt waar je alles kan lezen.
    how-to
    Dutchdude op motor-forum verkoopt revisiesetjes

  • 16 april 2018 om 08:11

    Dank je voor de tip Raymond!

    Dit is een zeer duidelijke omschrijving en ga delen bestellen!