• 16 januari 2018 om 13:28

    Even de aandacht voor het volgende. Ik hoor net via Facebook dat David Koolmees een motorongeluk heeft gehad vlak bij zijn woonplaats. Hij is opgenomen in het ziekenhuis met twee gebroken ribben, dat is tot nu toe de informatie die ik heb. David was afgelopen zondag nog aanwezig op de ALV. Wellicht even een kaartje of een fruitmand. Kan zomaar een kandidaat voor de trekhaakbokaal 2018 zijn.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 jaren, 3 maanden geleden door JANRAD.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 jaren, 3 maanden geleden door JANRAD.
  • 16 januari 2018 om 14:09

    Net even telefonisch contact gehad met David, hij heeft inderdaad twee gebroken ribben maar maakt het verder wel goed. Hij kan alleen voorlopig niet motorrijden.

  • 16 januari 2018 om 15:50

    Ships, dat ziet er heavy uit met al die hulpdiensten.

    Beterschap David.

  • 16 januari 2018 om 16:17

    Probleemloos 20.000 km door europa en azie en dan gebeurt je dit?sterkte en beterschap David.

  • 16 januari 2018 om 16:29

    Ernstig balen, dit…
    @David…  Beterschap, kerel !!!!

    @bestuur.. Wellicht kunnen we op een beschermd-allen-voor-leden-plekkie ff een adresje/kamer of zo publiceren waar we een kaartje, bosje bloemen, fruitmand en/of nieuwe Tenere naar toe kunnen sturen?

  • 16 januari 2018 om 17:03

    Sommige mensen doen alles voor een helicopterrondvlucht zeg.

    Sterkte met je ribben David !

  • 16 januari 2018 om 19:09

    Ik besef dat ik geluk heb gehad. Maar toch…bijna 26.000 km door de mooiste en verkeers chaotische landen en waar gaat het mis? 2 blokken van je huis vandaan.

    1,2,3…Bam! Als ik eraan terug denk krijg ik koude rillende benen. Dit keer was het helaas mijn beurt om als motorrijder kansloos aan het kortste eind te trekken. Gisterochtend 11.45 uur reed ik naar huis op de motor. Genietend van het zonnetje in het koude weer.

    2 baans rondweg Amersfoort waar je 70 kmh mag. In de verte zie ik een zilvere auto wachtend bij het tankstation om in te voegen. Ik rijd op de linkerbaan. Geen probleem voeg maar in denk ik nog. Voegt de auto direct in op de 2e baan 20 meter voor me. Probeer nog te remmen en merk dat door het gebruik van mijn achterrem erbij ik met 2 geblokkeerde wielen begin te schuiven en de achterkant van de motor probeerd mij rechts in te halen. Ik merk dat ik het niet red. Te groot snelheidsverschil.

    Dan gaat het snel…Ik doe even mijn ogen dicht en incasseer de klap. Door de voorwaartse kracht die er ontstaat en mijn rechterkoffer die bleef hangen aan de auto word ik over mijn motor door de lucht geslingerd en beland op de linkerkant van mijn lichaam op het asfalt. De motor schuift achter mij aan en haalt mij in om over mij heen te stuiteren. Het gewicht van de motor duwd mij tegen en onder de vangrail. Daar blijf ik liggen. Ze zeggen dat ik buiten bewustzijn ben geweest maar kan me alleen herinneren dat ik mijn ogen open deed en ik heel hard begon te huilen. Daardoor merkte ik de puin in mijn buik op. Ik hou de hand vast van een man, knijp zo hard ik kan om de pijn weg te laten gaan. Verschillende mensen zie ik vanuit mijn gezichtsveld bellen, rennen, het verkeer regelen en op mij in praten. Ik hoor sirenes en een helikopter en krijg het stervens koud. Is dit voor mij? Allemaal zo onwerkelijk!

    Opgefrommeld lig ik onder de vangrail en besef dat ik adem. Ik concentreer mij op mijn ademhaling en sluit mijn ogen even. Dat helpt. Mindfulness. Hier en nu.

    Na een uitgebreid ziekenhuisbezoek op de IC van het UMC blijkt dat ik 2 ribben heb gebroken en mijn linkerhelft van mijn lichaam een goeie klap heeft gehad. Ik hoor de chirurg nog zeggen: “wij zien motorrijders vaak in een andere toestand binnen komen”. Dankbaar ben ik.

    Nu herstellende thuis. David.

    Hier David zijn bericht op Facebook. Ongelofelijk, hij heeft op plekken gereden waar menig automobilisten nog niet eens durfen te rijden en dan gebeurt je dit… Heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk kan je snel weer op de tweewieler!

  • 16 januari 2018 om 22:29

    @ Kevin, bedankt voor het weergeven van het volledige Facebook bericht van David. Niet alle DTA’ers zitten op FB.

    Vanavond heb ik David ook gesproken en volgens mij heeft hij best een aantal (DTA) Engeltjes op de schouders gehad, o.a. door onder de vangrail door te schuiven en niet erop, is hem ernstige schade bespaard gebleven.

    David, rust is nu het eerste dat je nodig hebt, daarna zo snel mogelijk weer op de motor. Hoop voor je dat de motor nog op te knappen is.

    Sterkte en beterschap,

    Frans

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 3 maanden geleden door haveloos.
  • 16 januari 2018 om 22:44

    Jan, bedankt voor je telefoontje. Frans had me ook even gebeld. Doet me goed. Zit aan de morfine achtige medicijnen.

  • 17 januari 2018 om 10:49

    Sterkte David! Geen mazzel maar wel geluk gehad lijkt het… hopelijk een spoedig herstel.

    Tip: niet te veel niezen voorlopig..

  • 17 januari 2018 om 12:44

    David, heel veel sterkte toegewenst.

    En iedereen maar volhouden dat motorrijden zo gevaarlijk is…..

    Als ze alle automobilisten van de weg halen, is het grootste gevaar ook meteen geweken.

  • 17 januari 2018 om 16:59

    Als dit nou in Mongolie was gebeurt had je over een tijdje misschien vloeiend Mongools gesproken zoals Frans nu vloeiend Duits spreekt.

  • 22 januari 2018 om 15:25

    Hee David,

    Van harte gefeliciteerd met je birthday..

    Als je nog in het ziekenhuis ligt…    MAAK ER EEN LEUKE DAG VAN.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 2 maanden geleden door Jos Gensen.
  • 24 januari 2018 om 00:34

    Even een update van mijn kant. Vandaag was een sip dagje. Te horen gekregen dat de Tenere economisch total loss is verklaard. Frame achterkant krom. (Moet ik nog met eigen ogen zien) en teveel onderdelen die vervangen moest worden. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen? Ik hoor dat mijn motor op een biedingswebsite komt te staan? Hoor van anderen weer dat je een frame kan laten richten etc… Het is duidelijk dat een motorzaak er qua waarde anders mee om gaat. Werd nog bijna boos op die beste man. Het motorblok loopt prima. 45.000 km gelopen. Hopelijk mag ik de ten houden. Genoeg aan de motor wat verkocht kan worden. Lichamelijk gaat het goed. Minder pijn en dus minder pillen. Merk dat ik het geestelijk zwaarder vind. Soms denk ik van shit motor weg flink genaaid om die vrouw niet goed keek. Officieel is er nog niets bekend over de schuldvraag. Vreemd. Ik slaap wel steeds beter. Groet David.