• 12 januari 2020 om 12:43

     

    Beste Teneristen,

    Binnen onze club wordt er behoorlijk wat (offroad) kilometers gemaakt, gesleuteld, genavigeerd, rally’s gereden en……..motorreizen gemaakt. Echter, onze DTA activiteiten bestaan voornamelijk uit on/off-road ritten, sleutel activiteiten en kampeerweekenden. Het reisaspect van ‘de Tenerist’ wordt nauwelijks aangesproken.

    Vorig jaar heeft Philip een GPS/Basecamp info avond georganiseerd wat al een goeie stap in deze richting is. Maar hoe zit dat met de rest van de voorbereiding op de volgende motorreis? Wat neem je mee? wat voor ‘n bagage systeem kies je? welke route kies je en welke alternatieven bouw je in? Welke accommodaties zijn handig, Hoe prepareer ik m’n motor? Gereedschap? Onderdelen?, etc, etc.

    Nu is er natuurlijk een hoop te vinden op het internet, maar hoe fijn zou het zijn om daarover ‘ns met een ervaren motorreiziger van gedachten te kunnen wisselen?

    Vandaar de oproep aan de reis-guru’s onder ons (jullie weten wie jullie zijn!) om je aan te melden als spreker/organisator van een dergelijke info dag/avond. Medewerkers van de afdeling ‘Evenementen’ zitten klaar om uw aanmelding te noteren.

    Tjee, wat een goed idee…..

    Groet,

    Dennis

  • 14 januari 2020 om 09:32

    Beste Teneristen, Binnen onze club wordt er behoorlijk wat (offroad) kilometers gemaakt, gesleuteld, genavigeerd, rally’s gereden en……..motorreizen gemaakt. Echter, onze DTA activiteiten bestaan voornamelijk uit on/off-road ritten, sleutel activiteiten en kampeerweekenden. Het reisaspect van ‘de Tenerist’ wordt nauwelijks aangesproken. Vorig jaar heeft Philip een GPS/Basecamp info avond georganiseerd wat al een goeie stap in deze richting is. Maar hoe zit dat met de rest van de voorbereiding op de volgende motorreis? Wat neem je mee? wat voor ‘n bagage systeem kies je? welke route kies je en welke alternatieven bouw je in? Welke accommodaties zijn handig, Hoe prepareer ik m’n motor? Gereedschap? Onderdelen?, etc, etc. Nu is er natuurlijk een hoop te vinden op het internet, maar hoe fijn zou het zijn om daarover ‘ns met een ervaren motorreiziger van gedachten te kunnen wisselen? Vandaar de oproep aan de reis-guru’s onder ons (jullie weten wie jullie zijn!) om je aan te melden als spreker/organisator van een dergelijke info dag/avond. Medewerkers van de afdeling ‘Evenementen’ zitten klaar om uw aanmelding te noteren. Tjee, wat een goed idee….. Groet, Dennis

     

    Prima idee, maar zoveel motorrijders, zoveel motorreizigers, iedereen doet het anders, de een kampeert graag, terwijl de ander graag couchsurft, en weer een ander koopt simpelweg een vliegticket naar het andere einde van de wereld, huurt een motor, en neemt alleen maar zijn mobieltje en helm mee,  een ander rijdt graag zoveel mogelijk kilometers in zo min mogelijk tijd, en er zijn er die liever af en toe stoppen om de sfeer van de omgeving op te snuiven, het reisthema, misschien wel de belangerijkste,(Arbre du Tenere .. zou mij aanspreken als activiteit, Ijsland, of Zweden, over gravel bv staat wel heel erg hoog op mijn scratchlist, onze club loopt over van de reisgurus, en even zoveel ideen, wat kun je er doen?en waar gaan we naar toe? 

    Het idee, een uitdagende reisactiviteit spreekt mij aan.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 3 maanden geleden door iggyxp.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 3 maanden geleden door iggyxp.
  • 14 januari 2020 om 09:39

    Dus misschien een ijsland reis als DTA activiteit? misschien?

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 3 maanden geleden door iggyxp.
  • 15 januari 2020 om 21:01

    Leuk draadje, zoals Iggy aangeeft iedereen zijn eigen manier. Verschillen in reistempo en wat nodig voor comfort, bezienswaardigheden en interesse maakt elk reisverhaal uniek.

    Vind goed idee, om avondje te plannen (zondag middag)

    Wat ik nog zoek is info over de ultieme tent, kookgerei en slaapmat.

    Tunneltent die nu heb, is te lastig op stenen. Wel lekker ruim, zoek een kruising tussen een koepel en een tunneltent.

    Kookgerei, tijdens reizen koken is niet aan mij besteed. Eet langs de route, dan maar koud. Heb een optimus benzine brander, maar vind de volledige set eigenlijk te groot voor aantal keer dat ik er gebruik van maak. (Misschien 2x in de week max)

    Matje, zoek een meer comfortabel matje, wat (soort)steenbestendig is, en toch nog enigszins compact opruimt.

     

  • 18 januari 2020 om 05:04

    Er lopen nogal wat unieke figuren rond in onze club.

    En kijk met weemoed terug naar de  tochten die in het verleden gemaakt zijn.

    De beste vindt ik nog steeds het ritje destijds naar YMF in Parijs, wat een prachtig voorbeeld van chaotische individualistische eensgezindheid, dat was toch wel lachen, de details staan nog in mijn geheugen gegrifd.

    Maar dat kan ook niet anders want Teneristen  in Frankrijk, dat is gewoon goed.

    Ik kijk dan ook zeer uit naar een reisexpert middagje als activiteit.

  • 24 januari 2020 om 12:56

    Ik ben ook zeer benieuwd naar het plannen van een reis en als het thuisfront het toe laat zou ik graag mee gaan op een off/all road trip.

    Als er een info bijeenkomst komt ben ik er bij!!

  • 28 januari 2020 om 18:22

    Ben opzoek naar koepel tent, geen tunneltent vanwege niet overal mogelijk is om een haring de grond in te krijgen. Iemand goede tips.

     

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 30 januari 2020 om 12:49

    Ben opzoek naar koepel tent, geen tunneltent vanwege niet overal mogelijk is om een haring de grond in te krijgen. Iemand goede tips.

     

    Salewa Atlas III

    https://www.outdoor-broker.de/salewa-atlas-iii-zelt-cactus-grey/?utm_source=psm&utm_medium=cpc&utm_campaign=ps_connexity_de

     

    Hij is licht, verpakking klein genoeg voor op de motor, goedkoop en ik heb er al jaaren plezier van. De kleur is niet mijn favoriet, maar s´nachts heb je toch je oogen dicht. Ik vind het nog steeds een leuke tent, storm en regen heeft ie ook al 2 nachten tegengehouden.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 2 maanden geleden door ekko. Reden: e
  • 30 januari 2020 om 15:26

    Ik heb Msr 2 acces. Koepel maar ook tita haringen. Overall te plaatsen. Naar 2 kanten zicht en voor-en achterdeur?

  • 11 februari 2020 om 22:10

    Goed idee, iedere bestemming heeft zijn eigen voor bereiding nodig en daarnaast iedereen zijn wensen.

    Ik wil wel een bijdrage doen

  • 16 februari 2020 om 17:25

    Vanmiddag heb ik de MSR Hubba Tour 2 gekocht. Dit zou wel eens de ideale tent kunnen zijn. Momenteel met 40% korting bij Bever. Hij bestaat ook als 1-persoons tent, maar dat vind ik dan net weer te krap. Kan niet wachten om hem te testen

  • 16 februari 2020 om 18:05

    Ik heb afgelopen zomer n.a.v. een artikel op Motoravonturist.nl de QUICKHIKER ULTRALIGHT 2 gekocht bij de Decathlon.

    Is wel een echte trekkerstent maar geeft voor 1x motorrijder genoeg ruimte, opent aan beide kanten, zet erg snel op, ruimte voor laarzen, helm, etc buiten de binnentent. Ingepakt ook nog ‘ns een handig(klein) formaat.

    Ik ben er erg blij mee.

     

     

     

     

  • 17 februari 2020 om 11:41

    Ik heb afgelopen zomer n.a.v. een artikel op Motoravonturist.nl de QUICKHIKER ULTRALIGHT 2 gekocht bij de Decathlon. Is wel een echte trekkerstent maar geeft voor 1x motorrijder genoeg ruimte, opent aan beide kanten, zet erg snel op, ruimte voor laarzen, helm, etc buiten de binnentent. Ingepakt ook nog ‘ns een handig(klein) formaat. Ik ben er erg blij mee.

    Ja die heb ik ook. Supertent en democratisch prijsje. Maar 2 kilo.

  • 18 februari 2020 om 10:20

    Dennis terug gemaild,  De motor reis expert middag, al voorstellen rond locatie en datum?  ik ben laatste week van Februarie in Nederland, en vervolgens ergens laat maart,  ik kan m’n ervaring delen rondt offroad rijden/ reizen in Canada en Thailand en zuid Spanje, kijk uit naar een middagje, en wel leukl hoe een ander zich voorbereid, en wat de doelstelling is van de reis,? de ervaring, bestemming, kameraadschap, onverwachte gebeurtenissen, of ontmoetingen,,,, waarschijnlijk voor iedereen anders.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 2 maanden geleden door iggyxp.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 2 maanden geleden door iggyxp.
  • 18 februari 2020 om 10:28

    De psychologie van het motorreizen?