• 17 juni 2017 om 17:45

Mijn geliefde Tenere XT660Z doet het niet meer!!!
    Opeens een hoop geratel, achterwiel blokkeerde volledig, en al slippend kwam ik ergens in Parijs halverwege een zebrapad tot stilstand…
    Versnellingsbak is totaal vastgelopen, voortandwiel zit compleet op slot! Blok liep toen nog wel…., koppeling intrekken had geen enkel effect.
    Olie was veranderd in een soort grijze blurrie…(snif, snif)
    (Motorblok had pas 36.000 km gelopen)

Wat nu.., wat is wijsheid?
    Reviseren? Waarschijnlijk is een donor-blok zoeken dan nog de voordeligste optie…?

Is er iemand die mij kan helpen, en/of adviseren?
    Ik hoor het graag als iemand ideeën heeft hoe ik deze fijne fiets weer rijdend kan krijgen!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Profielfoto van Fritsie Fritsie.
    Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
  • 18 juni 2017 om 02:02

Hoi Fritzie; sta je nog op het zebrapad? Moet ik je ophalen?

• 18 juni 2017 om 08:03

Hahaha, nee dat is inmiddels niet meer nodig…; wel was ik opeens heel erg blij met mijn ANWB-verzekering, die de XT weer veilig naar NL heeft getransporteerd! En zelf ben ik met het openbaar vervoer weer thuis gekomen….

• 18 juni 2017 om 09:31

Ik zou het blok er uit tillen en open maken.

Misschien is het alleen een lager of misschien zijn al je tandwielen stuk (onwaarschijnlijk).

Punt is dat je het pas te weten komt als het blok open ligt. Daarna kun je besluiten wat je verder doet.

• 18 juni 2017 om 21:42

Ook op MF je berichtje gelezen,
    Als je zelf de ruimte en tijd heb is leuk project om blok uit elkaar te halen om zo probleem te achterhalen.

Zou leuk zijn als je dan je voortgang hier plaatst, voldoende kennis aanwezig om je van goede tips of hulp te voorzien.

Succes!

• 19 juni 2017 om 20:58

Bedankt voor jullie reacties!

Ik snap dat het blok open moet, om erachter te komen wat het probleem is.

Mijn probleem is echter dat ik eigenlijk noch de kennis, noch de ruimte heb om dit te doen…uit elkaar zal misschien nog wel lukken…., maar dan…

Ondertussen ga ik in ieder geval op zoek naar een gebruikt blok, dus mocht iemand nog iets hebben liggen, of weten…; ik hoor het graag!

• 21 juni 2017 om 21:58

Yes, Ik ben eruit:

Ik heb vanmiddag een prachtig blok gevonden op Ebay!

Dus zo ga ik het doen!

• 24 juni 2017 om 13:03

Mooi blok, goed geregeld. Ga je hem er zelf onder sleutelen?