• 18 oktober 2017 om 10:25

    Hallo allemaal,

     

    Ik ben helemaal vers op deze site,dus laat ik mezelf even voorstellen.

    Mijn naam is Maurice en ben sinds een paar maanden in het bezit van een xtz 750 uit 1992 en al langer van een yz450f en R1.

    Ben bedrijfswagenmonteur van beroep,woon in Eindhoven en ben 45 lentes jong.

    Het is de bedoeling om eens een paar weken op reis te gaan met de Tenere waar wat ruiger terrein te vinden is.

    Voor nu heb ik heerlijk gereden op de wegen hier in Nederland en heb nu een extra setje velgen om nopjes op te monteren!

    Het valt mij op hoe soepel de Tenere stuurt en hij heeft echt een grote FUNfactor!

    Hopelijk ontmoet ik jullie bij verschillende on- en off-road evenementen.

    Misschien heb je ook een tip voor mij!

    Tot op heden krijg ik geen passende bandenklem gevonden voor het 3.00×17 achterwiel.

    2.50/3.00 klem besteld via internet maar past echt niet en in de (cross)zaak in de buurt konden ze mij ook niet verder helpen.

    Als iemand al eens de juiste klem heeft weten te bemachtigen hoor ik het graag!

     

    Groeten en tot ziens!

    Maurice

     

     

  • 18 oktober 2017 om 18:17

    Ha Maurice, welkom bij de clup! En leuk dat je je even voorsteld.

    Goed plan en mooie motor. Leuk als je erbij bent met de activiteiten. Over de banden klemmen… daar hebben de meeste van ons niet zoveel ervaring mee denk ik. Meestal rijden we niet met dergelijke lage banden spanningen dat dit noodzakelijk is. Zeker niet met een iets zwaardere fiets. Net terug uit Marokko en daar reden we op bib mouse met een lagere voorspannend waardoor we dan met wielklemmen reden maar anders eigenlijk nooit.

     

    tot ziens!

     

    Gerbrant

    Gaanwenogwatleuksdoen?

  • 19 oktober 2017 om 10:32

    Ha Gerbrant,

    Gaaf dat je naar Marokko bent geweest!

    Als je zo’n reis maakt lijkt zo’n bib mousse mij idd ideaal.

    Hier in de buurt zijn nu verschillende off-road ritten waarbij een lage bandenspanning mij wel wenselijk lijkt vandaar de zoektocht voor een bandenklem.

    Zoals ik het lees heb jij er eentje gevonden!

    Weet jij nog waar je hem opgeduikeld hebt en past deze in de standaard velg?

    Weet ook niet zeker of het echt nodig is maar voor die paar euro loop ik liever geen risico.

    Thanks voor de reactie!

    Maurice

     

     

  • 19 oktober 2017 om 11:26

    Gerbrant : dat moet toch verschrikkelijk hobbelen met wielklemmen? ;<}}
    Maurice : je kan gewoon met 1 bar rijden zonder bandenklem. Scoor anders ff 2 ex-Dakar-bieps bij RBC bijvoorbeeld voor in je noppenbandenwielen. Dan heb je geen bandenklemmen nodig.

  • 20 oktober 2017 om 09:53

    Thanks Drekracer,

    Van zulke tips wordt ik vrolijk!:)

    Ik ga eens googlen