• 25 april 2017 om 23:34

Hallo allemaal! Bij deze wil ik mij graag even voorstellen als nieuw lid van de DTA. Ik ben een economie student uit Twente en in het bezit van een Tenere 3AJ! Momenteel verblijf ik in Milaan, waar ik deze Maart ben aangekomen met mijn motor. Tripjes gemaakt naar Como, Pavia en dit weekend staat Nice op het programma! Ik heb ambitie om nog veel avontuurlijke tochten te ondernemen en de terere op de proef te zetten en daarom denk ik dat ik hier op het goede adres ben. Ben persoonlijk erg benieuwd naar de nieuwe tenere die yamaha gaat uitbrengen. Nog een vraagje, het motorblok tikt een beetje, ik dacht zelf dat de kleppen gesteld zouden moeten worden maar een kamaraad vermoedt dat er speling in de drijfstang zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

• 26 april 2017 om 12:43

Hoi Oscar, van harte welkom bij de DTA. We gaan elkaar zeker zien binnenkort. Leuk dat je op een ouder model Tenere rijdt, er zijn veel leden die nog steeds in het bezit zijn van de oudere types.

• 26 april 2017 om 13:21

Welkom Oscar; welkom 3 AJ?.

Moeilijk die tik zo in te schatten. Hoeveel km ?

• 26 april 2017 om 14:19

Tikt of klopt of bonkt? Kan je het geluid ff nadoen? Filmpje?

En is het bij stationair draaien of tijdens het rijden of ….?

Gebruikt-ie olie? Rookt-ie?

• 26 april 2017 om 14:45

Ik zal een geluidsopname uploaden. Hij rookt bij het starten een klein beetje maar niets schokkends (lichte rook, niet blauw). Het verbruik is heel netjes, 1 op 22. hij heeft 49K gelopen en verbruikt een beetje olie (halve liter per 1000km?). Het tikken/kloppen is vooral bij stationair draaien maar zou ook best voor kunnen komen bij rijden maar dat geluid komt simpelweg niet boven de uitlaat uit.

• 26 april 2017 om 18:08

Aha; ik schat in een smal end en zuiger revisie en ik hoor een illegale uitlaat?

• 26 april 2017 om 22:22

1:2000 olie begint er op te lijken

• 27 april 2017 om 21:46

Welkom

Ik denk dat een luchtgekoelde 1 cilinder gewoon altijd wat herrie maakt en er misschien niets aan de hand is.

Ik heb ook een 3AJ die 1 liter olie op 1250 km nam, maar ik weet nog niet of die echt zoveel nam, of dat ik het oliepeil niet goed inschatte en teveel bijvulde.

• 29 april 2017 om 00:09

welkom bij de club oscar je doe meteen een ding al goed je hebt in ieder geval de mooiste tenere in de mooiste kleur.

en je haalt de gemiddelde leeftijd van dit ouwe mannen clubje een  aardig stukje naar beneden