• 25 november 2017 om 02:56

    Ben even een nieuwe kettingset aan het monteren. Heb een keer de Enuma chain link besteld om te proberen. Het is een kettinglink waarbij je alleen ringssleutel 10 nodig hebt. Handig voor langs de weg in een ver land zoals Mongolië of IJsland. Ik heb de link te strak vastgedraaid waardoor je alsnog aan de gang kan met een haakse slijper. Met geen mogelijkheid krijg je hem losser. Oefening baart kunst. Gelukkig eerst geprobeerd met een oude ketting. ? Zo te zien is het wel een betrouwbaar ding. Iemand ervaring mee?

  • 26 november 2017 om 22:02

    Ziet er technisch uit, laatste deel zijn breekpennetjes? Heb je idee hoe de borging er van is?

    #iets nieuws altijd leuk

  • 26 november 2017 om 22:13

    Nee daar ben ik nog steeds niet achter. Ik denk dat je een borging creëert door de boel aan te draaien en af te breken. Schijnt dat de binnenste laag van de link van een ander materiaal is.  De 14e ben ik er bij! Ik zal wat foto’s meenemen.

  • 26 november 2017 om 22:43

    Leuk,

    Wat zou kunnen, de twee  kleine o- Ringtjes die bij de set geleverd worden die je over de link schuift tussen de sluitplaat en je moeren dat die zorgen voor het niet terug kunnen lopen.

    Hoe ging bij jouw het monteren?