• 8 januari 2017 om 12:10

    Hallo,

    Even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit Forum. Werner van As, 48 , woon in Apeldoorn en ben sinds kort in het bezit van een Tenere 34L (Wit). Ik heb de motor gekocht in de staat van een” bijna schuurslaper” met als doel om hem weer helemaal op te knappen.

    De motor loopt maar hij heeft een tik die gelijk met het toerental mee varieert en heb ik inmiddels het blok onder de motor uitgehaald. De motor moet 100% betrouwbaar zijn. Nu heb ik te weinig kennis om een dergelijk blok te reviseren en hoop via deze “vraag” tips te krijgen over bedrijven en/of particulieren die dit voor me zouden kunnen uitvoeren of samen met een ervaren sleutelaar uitvoeren. Wie kan me verder helpen?

    Grt Werner

    • Dit onderwerp is gewijzigd 7 jaren, 3 maanden geleden door TheHunter. Reden: Past in het algemene forum, topic van revisie van de 34L
  • 9 januari 2017 om 18:15

    Gaat goed komen, check je mail :-)!

  • 10 januari 2017 om 00:37

    Hoi 34L ers; als ik kan helpen?

    Ik zit in Terwolde met veel onderdelen van oa 34 L

  • 11 januari 2017 om 20:35

    Hoi Jos, dank voor positieve je reactie! Ik ga zeker van je aanbod gebruik maken want ik heb nog wat onderdelen nodig die jij misschien hebt liggen. Ik start morgen met Michel aan de revisie. Kan ik je bellen?

    Grt Werner

  • 11 januari 2017 om 22:57

    24/7? 0622912167

  • 17 januari 2017 om 23:16

    Hoi Jos,

    Bedankt voor je gastvrijheid en mooie verhalen. Fijn dat we langs konden komen en dat je mij weer op weg hebt geholpen met je kennis en je onderdelen. We kunnen weer aan de slag om die Oer Tenere weer te laten brullen.. Tot de volgende keer en dan wellicht in Apeldoorn?

  • 19 januari 2017 om 23:41

    Werner,

    Heb je topic verplaatst naar het normale forum, tof dat je aan de mooiste Tenere die ooit is gemaakt aan het knutselen bent. Ga je vast veel van opsteken. Bestook het forum maar mooi met al je vragen en foto’s

    GRT Jonathan

     

  • 20 januari 2017 om 11:16

    Hallo, Even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit Forum. Werner van As, 48 , woon in Apeldoorn en ben sinds kort in het bezit van een Tenere 34L (Wit). Ik heb de motor gekocht in de staat van een” bijna schuurslaper” met als doel om hem weer helemaal op te knappen. De motor loopt maar hij heeft een tik die gelijk met het toerental mee varieert en heb ik inmiddels het blok onder de motor uitgehaald. De motor moet 100% betrouwbaar zijn. Nu heb ik te weinig kennis om een dergelijk blok te reviseren en hoop via deze “vraag” tips te krijgen over bedrijven en/of particulieren die dit voor me zouden kunnen uitvoeren of samen met een ervaren sleutelaar uitvoeren. Wie kan me verder helpen? Grt Werner

     

    Dit is wel een heel mooi exemplaar, mooi dat je hem weer rijdend maakt/houdt. Ik heb jarenlang op dit model gereden en ben er letterlijk de hele wereld mee over gegaan. De oude 34L werd ook wel vergeleken met een bulldozer omdat ze eigenlijk nooit echt kapot gingen. Ik ga ook maar weer eens een 34L ergens opsnorren en er een project van maken. Veel succes met je project.

  • 20 januari 2017 om 11:48

    Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die van de oude “zooi” houden. Dit model blijft toch de mooiste en leukste om mee te rijden. Heb er zelf een paar, maar de 34L uit 84 is eigenlijk de enige die ik gebruik. We zijn nu bezig met het opknappen van een 34L uit 85, een mooie blauw/zwarte. En we gaan uiteraard de 34L van Werner weer de weg op krijgen! Hieronder een foto van afgelopen jaar op de Assietta Kamstrasse.

    Assietta-kamstrasse

  • 25 januari 2017 om 16:52

    Dutch Tenere Association Hoi josvandecross,
    m.campen heef je een nieuw bericht gestuurd: “Krukpen 34L”

    “Hoi Jos,

    Afgelopen week zijn Werner en Mark bij jou geweest om te kijken, helaas kon ik niet mee, maar dat komt nog wel. Ik ben aan het zoeken naar een vervangende drijfstang, bigendpen en lager, maar alles wat ik nieuw vind is 35 mm i.p.v. 34 mm. Kedo heeft volgens mij wel wat, lijkt erop dat de XT550 dezelfde pen/drijfstang gebruikt als de 34L. Maar Kedo is wel aan de prijs. Heb een complete Prox set liggen voor 100 dollar, maar die is ook 35mm. Misschien heb jij hier ervaring mee, maar ik zit te overwegen om de gaten in de krukwangen te vergroten naar 35 mm dan kan ik gewoon deze pen en drijfstang gebruiken. Weet jij of dit een optie is?”

    Ga naar de conversatie om te reageren of om op de hoogte te zijn van het gesprek.

    Hoi ;

    het blijkt idd dat de big end pennen 550/ 600 types zonder startmotor 34 mm doorsnee zijn. 1 Vj en 3Aj zijn 35mm. Van 34 naar 35 mm uitdraaien is risicovol en duur. Beter is die 35mm set te bewaren/verkopen en een 34 mm set kopen. Ik heb nog krukassen liggen?

  • 26 januari 2017 om 14:57

    Bedankt voor je antwoord. Krukassen is het probleem niet, meer de drijfstangen en de pennen. We hebben nu de pennen 34 mm bij Kedo besteld en de drijfstangen en lager via de Yamaha dealer. Hoop dat het snel binnen is, kunnen we de krukken gaan persen anders halen we de eerste offroad rit met carnaval niet ;-).

  • 8 februari 2017 om 16:20

    Hehe, Alles is binnen voor de revisie. Komende week wordt de zuiger gehoond en ik moet over naar de tweede overmaat zuiger. Schijnbaar is het blok al eens gereviseerd en dat konden we ook wel zien. Bouten zaten muurvast met locktide en op de vreemdste plekken zat er kopervet in het blok. Goed dat we het blok los hebben gehaald want hij was toch echt wel ziek ook al is het een bulldozer ;-).

    Via Jos heb ik een nieuwe koppelingskorf en vijfde versnellingstandwiel kunnen regelen. Michel heeft de connecties om een nieuwe drijfstang te laten persen en dan kunnen we weer gaan opbouwen. Inderdaad heeft de 34L een 34mm pen waarmee de drijfstang tussen de krukaswangen wordt geperst. Dat was even schrikken want Yamaha levert ze niet meer (wel de recentere 35mm variant). Ik heb ze gelukkig via Kedo kunnen bestellen dus 34L-vrienden. Let op!; De 34mm pen wordt zeldzaam.

    Al met al stiekem toch nog wel een kostbaar projectje aan het worden maar het wordt allemaal wel mooi en we pakken het degelijk aan.

    Die eind februari trip ga ik niet halen maar ik hoop snel aan te kunnen sluiten. Ik raak geïnspireerd door diverse verhalen van Jos en ik betrap mezelf erop dat ik stiekem zoek naar een mooie roadbook. Zin in!

    Grt Werner

     

     

     

     

  • 8 februari 2017 om 19:08

               Zo de cilinder is gehoond en klaar voor de zuiger. De kop is nagekeken en afgevlakt en de kleppen ingeslepen. Met een beetje geluk is volgende week de krukas klaar en kunnen we gaan monteren :-).

  • 8 februari 2017 om 21:42

    Goed bezig, leuk om te volgen. Loopt mooi op schema voor de 26e, gaat helemaal goed komen.

    Ai, had Werner zijn bericht nog niet gelezen. Maar de 26e in nog wel ver weg hoor.

    • Deze reactie is gewijzigd 7 jaren, 2 maanden geleden door TheHunter.
  • 9 februari 2017 om 09:05

    Cilinder honen? Nieuwe zuiger? Nieuwe veren? Allemaal onzin.

    Gewoon zo weer in elkaar zetten :

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.