• 15 januari 2018 om 09:43

    Er is een nieuwe activiteit toegevoegd aande agenda! De Ad Ketelaarsrit op zondag 11 februari.

     

    Meer informatie volgt hier zodra Auke die heeft

     

    Aanmelden kan alvast!

  • 15 januari 2018 om 21:27

    Is dat ergens in de buurt van Belgie?

  • 16 januari 2018 om 11:47

    uuh…345km x 2 plus het rondje, midden februari, in een dag op de tt…net als vrogah…maar dan met een gloedrode kop op maandag op werk zitten.

  • 17 januari 2018 om 12:38

    Wat heb je nodig aan navigatie/roadboek spul om mee te doen?
    Zijn er voorrijders/rijdt je in groepjes?

  • 18 januari 2018 om 09:03

    Wat heb je nodig aan navigatie/roadboek spul om mee te doen? Zijn er voorrijders/rijdt je in groepjes?

    Goede vraag!

    Ad levert in principe roadbooks op papier of op tripy.

    Tripy’s zijn bij hem te huur mocht je daarop willen rijden. Roadbookhouder en tellers verhuurt ie niet en moet je dus of zelf hebben of regelen.

    We rijden eigenlijk altijd in groepjes, waarbij er meestal genoeg voorrijders zijn met roadbook en teller. Dat betekent dat niet iedereen alle spullen hoeft te hebben en je ook mee kan als je geen roadbookhouder of tripy hebt. Het is natuurlijk wel zo leuk om op roadbook te rijden ..

    Wel goed idee om week van te voren even te inventariseren of we genoeg voorijders hebben.

     

    Mocht je zelf roadbookhouder willen lenen, kopen, maken.. zoek dan even op het forum of start even een nieuw topic speciaal daarvoor. Varianten en kennis genoeg bij de leden.

     

  • 18 januari 2018 om 10:20

    Verzamelen vanaf 09.30, eerste vertrek 10.00. We parkeren in een woonwijk, dus zeker op die zondagochtend geen lawaai maken!

    Kosten zullen zijn 15 eur per deelnemer, roadbook of niet. Met roadbook is natuurlijk wel zo leuk. Lunch / eten onderweg voor eigen rekening.

    Als je een Tripy wil, geef dit dan uiterlijk 2 weken van te voren aan. Kost ook meer: 25 eur.

    Vorig jaar was er iemand die op het laatste moment geen zin had dat te betalen. Ad Ketelaars had inmiddels wel al het werk gedaan om die Tripy klaar te maken. Niet netjes!

    Onderstaand nog een verkorte versie van Ad Ketelaars instructies. Lees ze “even” door!

    Ad Ketelaars Offroad Trips 2018.

    Dank je voor de interesse in mijn nieuwe programma voor het komende jaar.

    Het is wederom gelukt om alle bestaande routes te updaten en daarbij ook nog twee nieuwe aantrekkelijke routes c.q. roadbooks te bieden. Voor elk wat wils, luidt het motto.

    Vrijheid, blijheid en avontuur zijn de ingrediënten van deze ritten. Dat wil zeggen, dat je nauwelijks gebonden bent aan vastgestelde ritdata. Behoudens beperkingen vanwege de bezettingsgraad van de meewerkende hotelletjes, vanwege het jachtseizoen , vanwege andere (enduro)evenementen, of vanwege tijdelijke plaatselijke verordeningen, kun je eigenlijk overal en te allen tijde de bush bush in.

    Met voor elk wat wils, bedoel ik dat de moeilijkheidsgraad verschilt m.b.t. het te berijden terrein, maar ook dat de mate van navigeren per roadbook verschilt.
    Alles is en blijft voor het grootste deel afhankelijk van de terreinomstandigheden op jou ritdag.

    Dus…., zin om volgende week een dagje het mooie Brabantse land en de Belgische Kempen te verkennen? enkele dagen door Frankrijk te sturen? Het kan allemaal. Stuur eenvoudigweg een e-mail naar offroad_trips@hotmail.com

    In deze opzet van ritorganisatie, d.w.z. een opzet waarbij je zonder begeleiding, over voor alle verkeer openbare wegen rijdt, moet ik ook steeds meer de grens van het toelaatbare opzoeken. Die grens komt enerzijds steeds dichterbij, doordat de deelnemers steeds meer afwisseling en verschillende routes verlangen. Anderzijds doordat wetten en regelgeving steeds minder ruimte bieden om onze hobby geheel legaal uit te kunnen oefenen. Besef dat enig risico inherent is aan onze sport. Indien je gaat dammen dan is het risico in vele opzichten kleiner. En dat is ook een mooie hobby.

    Zoals de meeste deelnemers aan mijn ritten reeds weten, is het mijn tweede “hobby” om de barricades op te gaan en me in te zetten om bossen en paden in Nederland en België toegankelijk te houden voor de terreinmotor.
    Ondanks het feit dat ik in de loop der jaren al heel wat deelnemers van een route heb voorzien, heeft tot dusver niemand een proces-verbaal hoeven te betalen. Ik besef dat dit geen garantie is voor de toekomst.
    De rechtszaken in Nederland en België, de verweerschriften, aanklachten tegen ordehandhavers en ook het aan de kaak stellen van opgelegde verboden door gemeenten en provincie, heeft al veel energie gekost, maar de “overwinningsvlag” kan nog steeds worden uitgehangen.
    Bovenstaande feiten betreffen meestal mijn eigen persoon, omdat ik de grenzen van het toelaatbare steeds aftast. Maar soms ook vanwege bijstand aan een enkele deelnemer die onterecht een bon of vermaning kreeg.
    Door enigszins op de hoogte te zijn, van wat wel en niet kan en hoe te handelen bij problemen met wetsdienaars, is een hoop werk achteraf te voorkomen.

    In het overzicht van mijn ritten, wordt aangeduid in welke mate een bepaalde route legaal te berijden is. De meeste roadbooks vallen daar onder. Maar ook in deze roadbooks wordt wel eens een taluudje, slootkant, stukje privégrond enz. meegepikt. Single tracks (uiterst smalle paadjes), vallen onder de noemer “discutabel”. In Frankrijk zijn de meeste van deze trackjes wel legaal te berijden. Iedere deelnemer en vooral degene met een Tripy kan deze trackjes mijden en de route een stukje verderop vervolgen.

    Of je nu wel of niet van de (plaatselijke) regelgeving op de hoogte bent, bij problemen met een opsporingsambtenaar, heeft het altijd zin om meteen, duidelijk zichtbaar foto’s te maken. Van alles wat voor je lens komt. Van de boswachter, van zijn auto, van fietsers, van geparkeerde auto’s, straatnamenbordjes, verkeersborden enz. Vertel, dat je zeker ook van de ingang en uitgang van het pad of bos foto’s (film) gaat maken.
    Verklaar totaal niets. Tenzij je 100% zeker van je zaak bent.
    Indien je geen slagboom of andere fysieke afsluiting gepasseerd bent, dan is het verbod discutabel. Dat is wel afhankelijk van het land waarin je je bevindt. In België hoeven er geen verbodsborden bij de bossen te staan. Je mag niet in het bos rijden. Maar dat blijkt in de praktijk ook een rekbaar begrip. Op een doorgaand pad, waar ook zichtbaar ander verkeer komt, levert het doorgaans geen probleem op.
    In Nederland overtreed je meestal Artikel 461 Wetboek van Strafrecht (met beperkte openstelling). De laatste wordt kenbaar gemaakt door een klein bordje, met daarop enkele verboden die meestal gelden voor het naastgelegen bosperceel. Je kunt je bij aanhouding wel hardop afvragen, hoe je zo’n klein bordje met lettertjes van 2 centimeter moet kunnen lezen bij een snelheid van 60 of 80 kilometer per uur (max. buitengebied). Op andere wegen staan toch niet voor niets grote witte en rode gebods- en verbodsborden
    Een weg die valt onder Art.461 is altijd aan de wegenverkeerswet onttrokken.
    Dus er mag in principe niemand fietsen. Er mag geen auto staan van iemand die zijn hond uitlaat enz. Je zou dan het slachtoffer van willekeur zijn.

    Noord-Brabant en de Belgische Kempen.

    Het is mogelijk om het hele jaar door “op afspraak”, routes te rijden vanuit Goirle en Esbeek. Stuur even een e-mail naar offroad_trips@hotmail.com

    De inschrijfkosten dienen ter plekke voldaan te worden
    Deze offroad ritten hebben een hoog gehalte “onverhard”. Je mag niet bang zijn om wat kilometers te maken. De terreingesteldheid is ook hier sterk afhankelijk van de weersomstandigheden. Het zijn in ieder geval dagvullende routes, die onder slechte omstandigheden meer dan dag vullend kunnen zijn. Voor 2018 zijn deze ritten op vele punten verbeterd en gewijzigd. Toegevoegd voor 2018, zijn de roadbooks 6 en 7 Extreme.
    Voor motoren van het type Allroad, is een speciale route van 200 kilometer gemaakt. Onder niet te natte omstandigheden is deze goed te rijden, mits de motoren voorzien zijn van deugdelijke banden, en een deugdelijke rijder.

    Bij het selecteren van de route in Tripy, is het van wezenlijk belang, dat je het juiste roadbook vanaf de juiste locatie kiest. Indien je meerdere keren komt rijden, onthoudt dan welke roadbookversies je al hebt gereden.
    In de meeste van bovengenoemde roadbooks, zijn zogenaamde “uitstappunten” oftewel “short cuts” vermeld. Volg de route totdat je dit vermeld ziet staan. Anders is de kans erg groot dat je kilometers lang over asfaltwegen terug moet rijden

    Degenen die vanuit Goirle vertrekken, zullen meestal een geplakt en gerold roadbook aangeleverd krijgen. Degenen die vanuit Esbeek vertrekken, zullen meestal zelf nog moeten knippen en plakken. Denk daarom aan een schaar en plakband.

    In de mailing die je t.z.t. ontvangt, voor de Enclave en Hart van Brabantrit, kun je lezen welke roadbooks op die betreffende dagen te rijden zijn.

    TRIPY EN PAPIEREN ROADBOOKS.

    Voor degenen die het lastig vinden om met een papieren roadbook te rijden, is er dus overal de mogelijkheid om de beschikking te hebben over een “gids” in de vorm van een Tripy. Dit is een elektronisch roadbook met ingebouwde accu. Indien je een verstokte “papieren” rijder bent, dan kan een Tripy in uitgestrekte bossen en velden als back-up uitstekend dienst doen. Bijvoorbeeld in geval van een onlangs afgesloten pad. Met één druk op de knop, toont Tripy je de te verrijden track in het beeldscherm.
    Je kunt dan door zelf wat te pionieren, eenvoudig navigeren naar een waypoint, verderop in de route.
    Tijdens ritten op vastgestelde datums in Nederland en België is het meestal ook mogelijk om met een Tripy van de organisatie te rijden. Indien je in bezit bent van een eigen Tripy, dan worden de (op datum beveiligde) routes per e-mail toegestuurd. Je kunt het bestand dan vooraf thuis inladen.
    Het huren c.q. gebruiken van een Tripy is echter alleen mogelijk, indien je ervaring hebt met roadbookrijden en je in het bezit bent van een (eenvoudige) roadbookhouder. Een roadbookhouder met daarbij een fatsoenlijke tripmaster is natuurlijk een pré. Maar voor iemand met een beetje gevoel voor afstanden, is een meterteller niet eens nodig. In combinatie met de details in het roadbook, is het in de “Lage Landen” dikwijls eenvoudig te zien, welke afslag je moet nemen.
    In de bergen is dit veel moeilijker. Het overzicht is daar beperkt. De vele bochten maken het er ook niet makkelijker op om de afstanden in te schatten. Een goede fietsteller doet echter al wonderen.
    Je moet in het bezit zijn van een houder, zodat je toch kunt rijden, indien je met een defecte Tripy wordt geconfronteerd. Een defecte Tripy tijdens je eigen rit oftewel een defecte Tripy die door de vorige deelnemers is achtergelaten. Naast defecten die ontstaan door valpartijen etc., is elektronica storingsgevoelig. Overschakelen op een papieren roadbook is dan altijd mogelijk. Uitgangspunt bij Ad Ketelaars Offroadtrips, is dus het rijden met een papieren roadbook. “Papier is geduldig”. Voor goedwerkende elektronica kan ik niet instaan. Een tweede Tripy huren is meestal wel mogelijk. Neem dan contact op met marcelsannen@telenet.be . Marcel, van dit Tripy verhuurbedrijf, stuurt je dan een Tripy toe.

    De roadbooks en Tripy zullen te allen tijde na de rit geretourneerd moeten worden.
    Dat is altijd aan de eigenaren van de meewerkende onderkomens.
    Na de Enclave, Hart van Brabantrit en de Transwallonië rit op de parkeerplaats oftewel vertrekplaats.
    Of in Goirle aan de Spoorbaan.
    In veel gevallen zal mijn vader aan de Spoorbaan 4 in Goirle de roadbooks en of de Tripy overhandigen. Indien je nog uitleg behoeft m.b.t. het roadbookrijden. Dan moeten we een moment kiezen dat ik vrij ben. Meestal zijn er mogelijkheden op woensdagen, zaterdagen en zondagen. Bekijk vooraf in ieder geval de roadbookuitleg op de website en kijk eens op http://www.tripy.eu http://www.offroadtrips.nl

    Waar moet je zijn en waar kun je parkeren.

    Indien je vanuit Goirle gaat rijden:
    Neem afrit 11 op de A58 ter hoogte van Tilburg. Dan richting Goirle en Turnhout volgen. Na ongeveer 1000 meter op het kruispunt, linksaf Goirle-Noord volgen. Op de eerste rotonde rechtsaf. Deze asfaltweg volgen. Op het einde van de asfaltweg, rechtsaf. Aan de rechterzijde vind je Spoorbaan nr.4. Dat is een witte bungalow. (0135347520).
    Parkeren kan op de parkeerplaats van sporthal “De Wissel”, aan “de Schietberg”in Goirle. Indien je tegenover de inrit van Spoorbaan 4 de Torenvalk inrijdt, ga dan op het einde van de straat rechts en meteen links de parkeerplaats op. Een bewoner van de huizen tegenover deze parkeerplaats heeft helaas al geklaagd. Overlast ontstaat vooral door het op de vroege ochtend gooien met rijplaten en het harde gepraat met elkaar. In een stille straat op de zondagochtend klinkt dat erg hard. Denk hier alstublieft aan.
    Het beste kun je eerst de roadbooks en of de Tripy ophalen aan de Spoorbaan 4. De spullen kun je dan indraaien en monteren op het parkeerterrein. De roadbooks starten voor het huis aan de Spoorbaan 4 in de richting van de voetbalvelden. Laat ook hier de motoren niet warmdraaien.

    Indien je vanuit Esbeek gaat rijden:
    De andere startlocatie is het voetbalveld van camping De Spaendershorst, Spaaneindsestraat 12, 5085 NN in Esbeek (NL) 0135169361. Neem afrit 10 op de A58 ter hoogte van Tilburg. Volg Hilvarenbeek (N269). Ter hoogte van Hilvarenbeek, volg je Reusel. Neem afslag Esbeek op de rotonde en volg steeds de ANWB borden van deze Camping. Midden in het dorp rechtsaf en je bevind je op de Spaaneindsestraat. Voor de Belgen is Esbeek te bereiken via Arendonk en Reusel.

    Op deze grote camping zijn offroadrijders van harte welkom. Omdat er ook veel vaste standplaatsen zijn, is de receptie niet altijd bemand. Er is een slagboom bij de entree. Voorkom een hoop op en neer geloop en getelefoneer, door vooraf goed door te geven wanneer je denkt te arriveren. Vermeld er bij dat je ritten van Ad Ketelaars komt rijden. Ze wijzen je dan een passende plaats toe.

    Meestal dien je de roadbooks en of de Tripy die je nodig hebt in Esbeek, in Goirle op te halen. Indien mogelijk kom ik ze brengen. Goirle ligt hemelsbreed een kilometer of 8 van Esbeek.
    Overnachten in een hotel is ook mogelijk. De meesten kiezen voor hotel Brabant in Hilvarenbeek. Deze deelnemers vertrekken dan vanuit Esbeek. Esbeek ligt naast Hilvarenbeek. Je kunt ook kiezen voor een hotel Ibis in Tilburg Zuid.

    HET REGLEMENT

    Het kan zijn dat de verzekeringsmaatschappijen van de deelnemers in geval van schade de rit uitzetter, aansprakelijk stellen. Je bent daarom verplicht om dit reglement ondertekend terug te sturen. Per e-mail de gegevens toesturen mag ook. Indien je het niet met de bepalingen eens bent, mag je niet aan de ritten deelnemen. De verklaring dient te worden gestuurd naar onderstaand adres. Indien je de gegevens per e-mail terugstuurt, vermeld dan de gevraagde gegevens. vermeld er dan nadrukkelijk bij dat je het met de bepalingen eens bent. Het is mogelijk om meerdere personen tegelijk aan te melden. De inschrijfgegevens dienen echter door de afzonderlijke rijders geretourneerd te worden. Per post of e-mail(vermeld wel even wie de contactpersoon bij aanmelding is). In de voorgaande jaren is gebleken dat veel rijders niet op de hoogte zijn van het reglement. Indien bovenstaande verzaakt wordt, gaan we er toch van uit dat je op de hoogte bent. Iedere deelnemer of contactpersoon krijgt dit reglement en ritinformatie vooraf toegestuurd i.v.m. locaties enz.

    1. Alle aangemelde personen nemen voor eigen risico deel aan de terreinrit. Zij dragen de algemene burgerlijke en strafrechtelijke verantwoording, voor alle door hen, veroorzaakte schade. Ze zijn zich ervan bewust dat de organisator geen specifieke verzekering heeft afgesloten om zaak en letselschade te dekken, die door de afzonderlijke deelnemers is veroorzaakt.
    Hoewel alle routes met de nodige accuratesse zijn uitgezet, erkent de ondertekende dat na retourzending cq. ontvangst ,hij/zij zelf aansprakelijk is bij- en voor calamiteiten. De uitzetter gaat ervan uit dat de deelnemer op de hoogte is van de plaatselijke regelgeving.
    De uitzetter van de rit verplicht niemand de voorgeschreven route te volgen. De roadbooks vermelden niet alle gevaren en obstakels. De uitzetter kan vooraf niet de ervaring en deskundigheid van de afzonderlijke deelnemers inschatten.
    2. Voor zover maximaal toegestaan door het toepasselijk recht, zijn nog de rituitzetter cq. organisator , grondbezitters of andere personen die met het uitzetten van de rit te maken hebben, aansprakelijk jegens u of jegens derden voor enigerlei schade, gevolgschade of schade anderszins voortkomend uit het gebruik van de roadbooks of de gedownloade routes.
    3. De deelnemer is op de hoogte van de aard van de rit en beseft dat er bij diverse ritten, geen assistentie is en hij bij calamiteiten op zichzelf aangewezen is. Bij de Enclaverit, Transwallonierit, ARM en Hart van Brabantrit is assistentie voorzien. Deze assistentie is echter beperkt tot een pechdienst. De afzonderlijke deelnemer is zich ervan bewust dat in ritten door het onverharde terrein specifieke gevaren schuilen. Ook is men zich ervan terdege bewust dat ritten in onherbergzame gebieden specifieke gevaren bevatten.
    4. De uitzetter behoudt zich het recht voor, om tijdens uitzonderlijke omstandigheden de rit af te gelasten, zonder eventuele door de deelnemer geleden schade te vergoeden .Een eventueel bedrag van voorinschrijving, wordt geretourneerd
    5. Iedereen in het bezit van een terreinmotor mag deelnemen aan de rit. Alle motoren dienen te voldoen aan de wettelijke eisen om aan het verkeer deel te nemen. Vooral op uitlaatgeluid zal streng worden gelet.
    6. De rit bevat geen enkel wedstrijdelement. Er is meestal een mondelinge of schriftelijke briefing. Een schriftelijke briefing zal bestaan uit up to date informatie die op het voorblad van het roadbook te vinden is., of die vooraf per e-mail toegestuurd wordt.
    7. De Deelnemers dienen zich altijd vooraf te melden. Het inschrijfformulier dient (enkel per e-mail) uiterlijk een week van te voren in het bezit van de organisator te zijn.
    8. Het is streng verboden om voor het vertrek al in de buurt van het vertrekpunt rond te rijden.
    9. Het inschrijfbedrag dient bij alle eendaagse ritten ter plekke voldaan te worden. Voor de meerdaagse ritten dient het inschrijfgeld 2 weken na aanmelding in het bezit van de organisator te zijn. I.v.m. hotelreserveringen kan aan een groep die om welke reden dan ook, verzuimt te gaan, geen inschrijfgeld worden teruggegeven. Als dit een enkele persoon betreft volgt in de meeste gevallen wel teruggave.
    10. tijdschema Transwallonierit , Enclave- en Hart van Brabantrit : 8.00 uur: opening secretariaat
    8.30 uur: vertrek eerste deelnemer (er is geen startvolgorde)
    10.00 uur: vertrek laatste deelnemer
    17.00 uur: einde rit
    17.30 uur: sluiting secretariaat
    Het belangrijkste uitgangspunt is dat de ritten over, voor motoren opengestelde wegen voeren. De organisator kan echter niet garanderen, dat na het uitzetten en controle van de rit, de situatie niet is veranderd, hij de situatie verkeerd heeft ingeschat., het terrein in dezelfde staat is als tijdens het uitzetten van de rit. De routes bevatten enkele passages waar de regelgeving niet geheel duidelijk is.
    Gevaarlijke situaties op onverharde wegen worden in de regel minder snel opgemerkt en verholpen dan op verharde wegen.
    Ook kan het voorkomen, dat een weg niet is opengesteld voor gemotoriseerd verkeer of dat door een (wel of niet zichtbare) wijziging/wet, de weg of het pad niet onder de Wegenverkeerswet valt. De rit uitzetter, zijn helpers of hoteleigenaren kunnen niet achteraf hierop aangesproken worden. In de briefing vind je de nodige informatie over wetgeving, verboden enz. De deelnemer is verplicht het gehele roadbook te retourneren. Dit dient altijd op de ritdag te gebeuren. Op teruggave wordt gecontroleerd, doordat elk roadbook is voorzien van een persoonlijke nummer. Het roadbook nummer is gekoppeld aan het inschrijfnummer.
    12. De deelnemer is in het bezit van een motorfiets met een uitlaatdemper waarvan het geluid de 96 dB niet te boven gaat.
    13. Als onderpand bij de verhuur van een Tripy digitaal roadbook, worden de autosleutels of een identiteitskaart in bewaring gevraagd. Tripy rijden kan alleen op verzoek. De organisator staat niet in voor de staat waarin de gehuurde Tripy verkeerd. De Tripy kan defect raken of defect achtergelaten zijn door anderen. Daarom dient men over te kunnen schakelen op een papieren roadbook.
    14. De deelnemer heeft in zijn verzekeringspolis gecheckt of puzzelritten gedekt zijn.
    15. Indien je een Tripy navigatiesysteem in bruikleen neemt, geef je door bevestiging van de voorwaarden te kennen, dat je in geval van schade
    aan de behuizing of in geval van diefstal de kosten zult vergoeden of laat vergoeden door je verzekeringsmaatschappij. De Tripy is niet verzekerd tegen verlies of diefstal. Bij het vertrek van sommige ritten zal een geluidsmeting worden verricht.
    Luidruchtige motoren worden niet meer toegelaten. Met de hoteleigenaren zijn hierover goede afspraken gemaakt.

    Ik hoop je binnenkort te ontmoeten.

    Met vriendelijke groet,

    Ad Ketelaars Offroad Trips
    Tel: 0031651565237
    http://www.offroadtrips.nl
    Offroad_trips@hotmail.com

  • 18 januari 2018 om 12:19

    Kosten zullen zijn 15 eur per deelnemer, roadbook of niet. Met roadbook is natuurlijk wel zo leuk. Lunch / eten onderweg voor eigen rekening. Als je een Tripy wil, geef dit dan uiterlijk 2 weken van te voren aan. Kost ook meer: 25 eur.

    Kost dit 25 euro meer, dus 40 euro of kost het 10 euro meer en dus 25 euro?

  • 18 januari 2018 om 14:31

    Kost 25 euro meer, dus totaal 15 + 25 = 40 euro.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 2 maanden geleden door aukeboss.
  • 18 januari 2018 om 14:37

    Herstel: bewerken lijkt niet te werken, dusss: Tripy huren kost 25 euro, en roadbook 15 euro, dus totaal kost rijden met Tripy 40 euro.

  • 22 januari 2018 om 20:30

    Hey Auke ga je zelf wel mee? je hebt je nog helemaal niet aangemeld…

  • 25 januari 2018 om 11:18

    Mijn aanmelding is gefikst, dank voor de tip. Was heeeeelemaal fout gegaan anders.

    Het wordt Roadboek no. 1 van AK:

    Afwisseling van paden, paadjes en korte verharde verbindingsstukken.
    Routes tussen de 185 en 230 kilometer lengte. Soms intensief
    navigeren. Vooral onder natte omstandigheden is rijervaring een must.
    Bevat een enkele discutabele situatie.
    Roadbooks 1 en 8

    Deze route is 216 km maar in te korten naar 160. Eerder inkorten kan natuurlijk altijd maar dat moet je zelf je weg vinden naar het beginpunt. Is ook geen probleem.

    Iedereen plakband en schaar meenemen, het is niet zeker of Ad alle RBs kan plakken!

  • 25 januari 2018 om 11:46

    Dit gaat mijn eerste evenement worden met de club!

    Wat is de verstandigste bandenkeuze voor deze rit?

    Ik kan kiezen tussen noppen en de TCK 70 .

    Heb er zin in!

     

  • 25 januari 2018 om 21:12

    Kan beide, voor de beste grip zal je voor noppen moeten gaan.  Ad heeft altijd wel leuke stukjes er in zitten, in het voorjaar dus voldoende plassen en nattigheid te vinden.

  • 26 januari 2018 om 10:46

    Mooi,

    Dan kan ik mn noppen eens testen!

    Lijkt me gaaf om door de blubber te rijden.

    Thanks en tot de 11e